آفتاب همیشه از مشرق طلوع می‌کند ارسال دیدگاه

سال هاست که سردمداران دنیا، کشور ایران و مشرق زمین که در گذر زمان مهد تمدن های فاخر بشریت بوده را جهان سوم خطاب می‌کنند.

از دید کسانی که زندگی را در متریال ها و اجسام و… محدود می‌کنند، واضح است که هنر جایگاهی نخواهد داشت. یا دست کم اصالتی نخواهد داشت و تنها تکنولوژی و ابزارهایی که صرفا برای رفاه مادی انسان ها ساخته می‌شود جوامع مختلف را در تراز جهان اول یا سوم قرار می‌دهد.

اما افسوس که کناره گیری هنر از جوامع بشری، روح و روان انسان ها را به سمت افسردگی و پژمردگی و فسادهای اخلاقی سوق می‌دهد. هیچ نیازی به دادن آمار و ارقام از افسردگی ها و فسادهای موجود در جامعه نیست چون چشمان و افکار تک تک شما مخاطبان ترازوی برحقی است که خیلی با دقت اوضاع را می‌سنجد.

حیاطی از بازار بزرگ تبریز
حیاطی از بازار بزرگ تبریز

ایران زمین در زمینه هنرهای مختلف در طول تاریخ همیشه جایگاه شاخصی داشته و هم اکنون هم دارد. هنر معماری، هنر موسیقی، هنرهای فولکلور محلی، اشعار و داستان و هزاران هنر اصیل دیگر…

تابلو فرش دستباف سردرود هم یکی از هنرهای اصیل ایران زمین می‌باشد که قدرت رقابت و عرض اندام در مقابل هنرهای نوظهور را به خوبی داراست. اینکه تابلو فرش دستباف در سطح جهانی شناخته نشده و تبادلات آن اعداد قابل توجهی نمی‌باشد، تماما به دلیل ضعف متولیان امر فرهنگ و هنر در کشورمان می‌باشد و هیچ ارتباطی به توان رقابتی این محصول هنری ندارد.

جای تاسف است که درباره هنر تابلو فرش دستباف با آن همه ارزش افزوده و پتانسیل حمل فرهنگ به نقاط مقصد و اشتغال زایی و … شما تنها یک کلیپ فاخر به زبان های زنده دنیا برای معرفی این هنر صنعت در هیچ کجای فضای مجازی پیدا نمی‌کنید.

البته ناگفته نماند که شرکت آرازفرش تنها انتقادگر و منتظر نیست بلکه در حال آماده سازی محتوای مختلف برای معرفی و اعتلای هر چه بیشتر این هنر صنعت هستیم.

امید آن داریم که شما هنرمندان گرامی و فعالین عرصه تابلو فرش دستباف با معرفی آرازفرش به دیگر بافندگان، ما را در این امر یاری فرمایید.

 

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *