بهتر است نسبت طول و عرض تابلو فرش چقدر باشد؟ 2

مهم ترین فاکتوری که می‌تواند نسبت طول و عرض تابلوفرشی را که می‌خواهید برای منزلتان انتخاب کنید را تعیین کند. نسبت عرض به ارتفاع دیواری که تابلو فرش قرار است روی آن دیوار نصب شود، می‌باشد.

تزئین دکوراسیون منزل با تابلو فرش دستباف
تزئین دکوراسیون منزل با تابلو فرش دستباف

به زبان ساده هرچقدر عدد حاصل از نسبت عرض دیوار به ارتفاع آن نزدیک به همین تناسب در عرض و ارتفاع تابلو فرش باشد. این تناسب و هارمونی زیبایی و چشم نوازی بیشتری به تابلو فرش نصب شده در دیوارتان خواهد داد. اما اگر از دیدگاه هنری و زیبایی شناسی به صروت مطلق نگاه کنیم تناسب ابعاد تابلو فرش هرچقدر به نسبت طلایی که با تقریب مناسبی عدد 1.618 می‌باشد، نزدیک باشد، چشم نوازی و زیبایی بصری بیشتری خواهد داشت و در توافق با طبیعت می‌باشد.

شاید در نگاه اول این مطلب پیش پا افتاده باشد اما واقعیت این است که متاسفانه فاصله گرفتن جوامع امروزی از اصول معماری و هنری باعث آسیب های زیادی از نظر روحی و روانی به افراد جامعه شده است.

ما هرچقدر در توافق و تناسب با اصول طبیعت و اصول هنری باشیم، بی شک میزان لذت ما از زندگی بیشتر خواهد بود.

نکات هنری زیادی در انتخاب و خرید تابلو فرش دستباف تاثیر دارد که به در مقالات بعدی این فاکتورها را خدمتتان ارائه خواهیم کرد.

Admin

2 دیدگاه

  1. بلی به نکته ظریفی اشاره کرده اید هر چه بشر بیشتر با طبیعت فاصله داشته باشد از زیباشناختی آن هم دور میشود این همه استاندار تصویر و کاغذ برای رسیدن به همان نسبت طلایی است که فراموش شده نسبتی که در جاجای فضای بیرونی قابل مشاهده و چشم نوازی است.

    1. ممنون از نظر ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *