تابلو فرش سردرود شناسنامه‌دار شد ارسال دیدگاه

طی مراسمی با حضور استاندار آذربایجان شرقی، از شناسنامه‌ی فرش سردرود رونمایی شد.

شناسنامه‌ی فرش سردرود
شناسنامه‌ی فرش سردرود – سال 1397

به گزارش آراز فرش به نقل از ایسنا، مجید خدا بخش، استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم رونمایی از شناسنامه‌ی فرش سردرود که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: سردرود یکی از شهرهای بی‌نظیر ایران است که میزان اشتغال در آن صد درصد بوده و از شهر های دیگر هم تابلو فرش سردرود را سفارش می‌دهند.

با توجه به شغل های جانبی صنف تابلو فرش در شهر سردرود و گستره فعالیت تولیدکنندگان تابلو فرش ، در این شهر نرخ بیکاری در حد صفر می‌باشد و همچنین این صنف در ۱۸ استان کشور برای ۲۶۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

«مجید خدابخش» خاطر نشان کرد: سردرود، شهر کارگاهی ایران و از جنس هنر بوده که در سطح ملی و جهانی شهرت یافته است. از همه کسانی که این هنر اصیل را ارتقا داده‌اند، قدردانی می‌کنیم. امروز تابلو فرش سردرود شناسنامه‌دار شد و امیدواریم مشکلات بافندگان تابلو فرش در سردرود حل شود. کمک خواهیم کرد تا اگر قوانین و آیین ‌نامه‌ای لازم است، تصویب کنیم و تمامی مشکلات تابلو فرش را رفع کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم حل مشکلات مرتبط با تابلو فرش ، زمینه‌ی صادرات آن به اکثر نقاط دنیا را فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی‌ در ادامه با تأکید بر ضرورت حل مشکل پل خروجی سردرود خاطرنشان کرد: این پل، ۱۰ سال پیش ایجاد شده و با توجه به قرار گرفتن آن در جاده آذرشهر به‌عنوان یکی از جاده‌های پرترافیک، باید مشکل آن در اسرع وقت مورد توجه قرار گرفته و از بن‌بست درآید که این امر راهی برای حل مشکل شهر هنری و حمایت از کالای ایرانی است.

در این مراسم اعضای اتحادیه تابلوفرش سردرود نیز حضور داشتند. اتحادیه تابلوفرش سردرود، اولین و تنهاترین اتحادیه صنف تولیدکنندگان تابلو فرش کشور در سال 90 در این شهر ایجاد شده است.

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *