راهنمای شستشوی تابلو فرش – نحوه شستن تابلو فرش ارسال دیدگاه

اگر اولین بار است که می خواهید تابلو فرش خانه تان را بشویید و از اینکه خراب شود و یا تغییر رنگ بدهد نگران هستید، با استفاده از نکات مطرح شده در این مطلب، تابلو فرش تان را با خیال راحت بشویید.

تابلو فرش

برای یافتن پاسخ سوالات چگونه تابلو فرش را تمیز کنیم  ، چگونه تابلو فرش را بشوییم این مطلب را مطالعه کنید.

آموزش شستن تابلو فرش

تابلو فرش ها یکی از وسیله های تزیینی هستند که تمیز کردن آنها کمی دردسر دارد و فقط با یک گردگیری ساده نمی توان آنها را تمیز کرد، از طرفی شستن آنها اگر برای اولین بار باشد ممکن است باعث تغییر رنگ یا خراب شدن تابلو فرش شود. بنابراین در این مطلب راههایی ساده برای تمیز کردن تابلو فرش ارائه شده است.

برای اینکه متوجه شد فرش رنگ پس می دهد یا خیر چه باید کرد؟

نکته ای که باید در این قسمت به آن اشاره شود این است که تابلو فرش های دستباف دارای کیفیت متفاوت بوده و ممکن است که در هنگام شستشو رنگ پس دهند. از این رو برای اینکه متوجه شویم که فرش رنگ پس می دهد یا نه، ابتدا یک دستمال سفید را با آب ولرم کاملا خیس کرده و با آن روی قسمتهایی از فرش بكشيد، اگر دستمال سفيد رنگي شد، فرش رنگ پس مي دهد و بايد هنگام شستشوی آن نكاتی را رعايت كرد.

راهنمای شستن تابلو فرش - شستشوی فرش

روش شستن تابلو فرش

اگر به هر دلیلی احساس کردید تابلو فرش تان کثیف شده، پیشنهاد ما کمک گرفتن از مراکز قالی شویی است که در زمینه شستن تابلو فرش نیز تخصص دارند. اما اگر چنین مراکزی را سراغ ندارید یا به آن دسترسی ندارید و مایل هستید خودتان این کار را انجام دهید، به روش زیر اقدام کنید :

1- اول از همه فرش را از قابش جدا کنید.

2- سپس روی تابلو فرش را با جاروبرقی که دهانه اش تمیز است جارو بزنید تا ذرات گرد و غبار از بین برود.

3- سپس از پس ندادن رنگهای بافته شده در فرش اطمینان داشته باشید و يک ليتر آب سرد و دو فنجان شامپو فرش را درون ظرفي ريخته و خوب هم بزنيد تا كف كند. با یک تکه اسفنج بزرگ که در این محلول غلتانده اید، سطح آن را به صورت یکنواخت و با سرعت بسایید.

4- برای خشک شدن، باید تابلو فرش را روی زمین، در محیط نسبتا گرم و دور از نور خورشید پهن کنید تا رطوبتش تبخیر شود و رنگ های تابلو فرش تغییر رنگ ندهد. این کار اجازه نمی دهد رنگ های آن در همدیگر بلغزند و ادغام شوند.

 نکاتی که باید به آنها توجه کنید :

–  برای کشیدن شامپوی مخصوص به روی فرش از برس یا اسفنج هایی با بافت نرم استفاده کنید، برس های سیمی و یا زبر به تار و پود فرش شما آسیب می زند. این یکی از نکاتی است که باید بسیار به آن توجه کنید

– یکی از نکات بسیار مهم انتخاب شامپو فرش مناسب است. شامپو فرش هایی با درصد پایین خاصیت اسیدی و فاقد جوهر نمک برای شما در اولویت هستند.

– اگر به جاي كف شامپو از آب آن استفاده كنيد، فرش نه تنها تميز نمي شود، بلكه لوچ و چسبنده شده و ديرتر خشک می شود.

– برای تمیز کردن تابلو فرش از آب گرم استفاده نکنید. در صورت استفاده از آب گرم امکان پس دادن رنگ و ادغام رنگ های تیره در رنگ های روشن وجود دارد. (در صورت با کیفیت بودن رنگرزی الیاف تابلوفرش ، این امکان وجود ندارد)

– هرگز تابلو فرش را روی طناب پهن نکنید. چون ممکن است خط تا شده از بین نرود یا کش بیاید و از ریخت بیافتد. پهن کردن تابلو فرش زیر آفتاب هم کار مناسبی نیست. اگر می خواهید این کار را انجام دهید، آن را پشت و رو زیر آفتاب قرار دهید.

– برای گردگیری روزانه تابلو فرش ، بهترین روش، استفاده از برس گردگیری جاروبرقی است.

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *